Wednesday, May 31, 2017

Muzeum Polin - Ile można czekac na poprawę błędów?

Teraz rok 1942. Maj. Chłodny maj w tym roku. I ta dzisiejsza noc najcichsza z cichych. Godzina piąta rano. Dzieciaki śpią. Jest ich naprawdę dwie setki.
.
Rowek mi się od tego ołówka na palcu wyżłobił. Teraz dopiero przypomniało mi się, że można inaczej, że można wygodniej, że łatwiej piórem. 


Tak pisał Korczak 75 lat temu w Pamiętniku.
.
Teraz rok 2017. Maj. Chłodny maj w tym roku. I ta dzisiejsza noc najcichsza z cichych. Godzina piąta rano. 
Mój komputer w Sztokholmie.
.
A w Warszawie, Muzeum Polin 18 miesiąc z rzędu wysyła poprzez internet pełne błędów informacje o Korczaku i Domu Sierot. Pan Stola niby obiecał 18 miesięcy poprawic, niestety nie poprawia....


Na mapie getta (górne zdjęcie) Dom Sierot został przeniesiony (niebieska kropka) na
ul. Śliską przy wylocie ul. Sosnowej (dolne zdjęcie). Niebieska kropka na zdjęciu obok to Śliska gdzie wg. mapy Muzeum Polin był Dom Sierot.

Np. tutaj dzisiejsze poranne zdjęcia dwóch mapek o lokalizacji budynku Sienna 16 na mapie getta i obecnej mapie Warszawy. Obydwie lokalizacje nie zgadzają się z rzeczywistością.
Na mapie getta (górne zdjęcie) Dom Sierot został przeniesiony (niebieska kropka) na ul. Śliską przy wylocie ul. Sosnowej (dolne zdjęcie). Niebieska kropka na zdjęciu obok to Śliska gdzie wg. mapy Muzeum Polin był Dom Sierot.

Na obecnej mapie Warszawy Dom Sierot i Sienna 16 są bardzo daleko od od PEKINu i mojej czerwonej kropki (poprawna lokalizacja wg. mnie) nieopodal Teatru Lalka


Na obecnej mapie Warszawy Dom Sierot i Sienna 16 są bardzo daleko od od PEKINu i mojej czerwonej kropki (poprawna lokalizacja wg. mnie) nieopodal Teatru Lalka. Mniejsza czerwona kropka to Pomnik Korczaka.

Pisałem o tym do Muzeum Polin i do p. Stoli w marcu 2016.
Może ktoś z czytających ma w Muzeum Polin tzw "kontakty" i przeniesie Dom Sierot na właściwe miejsce na mapie?!
.
Może ktoś przypomni Muzeum Polin że w tym roku 5 sierpnia przypada 75 rocznica deportacji Korczaka i Domu Sierot do obozu śmierci Treblinka.