Friday, January 6, 2017

A Muzeum Polin znów na na łapu-capu tzn. szybko, bez zastanowienia, byle jak!

Górne zdjęcie,  to z mojej pierwszej strony internetowej. Muzeum Polin nie podaje jednak adresu mojej strony lecz strone Wikipedi. Wikipedia natomiast zaznacza wyraznie ze to z mojej strony http://fcit.usf.edu/HOLOCAUST/KORCZAK/photos/naszdom/default.htm
Tak ze oprócz na łapu-capu to Muzeum Polin bawi sie w ciciubabkę.
Dolne zdjęcie, z mojego skromnego, dla wszystkich otwartego archiwum (ostatnio Tygodnik Powszechny) to robione przy tej samej okazji w Pruszkowie, na podwórku Naszego Domu przy ul. Cedrowej. 

Górne to z zaproszenia z Muzeum Polin, czyli znów na na łapu-capu.

A Muzeum Polin znów na na łapu-capu
tzn. szybko, bez zastanowienia, byle jak!

Fatalne fotografie i złe daty w zaproszeniu na korczakowskie spotkanie w Warszawie (górne).


Górne zdjęcie,  to zreszta z mojej pierwszej strony internetowej, z zeszłego Millenium. Muzeum Polin nie podaje jednak adresu mojej strony lecz stronę Wikipedii. Wikipedia natomiast zaznacza wyraznie ze to z mojej korczakowskiej strony 
http://fcit.usf.edu/HOLOCAUST/KORCZAK/photos/naszdom/default.htm
Tak ze oprócz na łapu-capu to Muzeum Polin bawi się w ciciubabkę.
Dolne zdjęcie, z mojego skromnego, dla wszystkich otwartego archiwum (ostatnio Tygodnik Powszechny) to robione przy tej samej okazji w Pruszkowie, na podwórku Naszego Domu przy ul. Cedrowej.

Znana jest, oprócz lokalizacji, dokładna data tej fotografii.
.
Oj Polin, Polin!
Może po święcie Trzech Króli (Objawienie Pańskie)
zaczniecie rzetelniej pracować? 


Nie "na łapu-capu" i bez zabaw w ciuciubabk
ę!

Pruszków, Nasz Dom, ulica Cedrowa. 1925 rok. Personel oraz dzieci sierocińca Nasz Dom, prowadzonego przez Marynę Falską i Janusza Korczaka w Pruszkowie. Pierwsza z lewej siedzi Maryna Falska. Za nią stoją Maria Kosińska i Maria Podwysocka. Od prawej w drugim rzędzie od góry stoją: Matylda Temkin, Jozinka Dzięcioł, Stanisław Żemis i Janusz Korczak.


Pruszków, Nasz Dom, ulica Cedrowa. 1925 rok. Personel oraz dzieci sierocińca Nasz Dom, prowadzonego przez Marynę Falską i Janusza Korczaka w Pruszkowie. Od prawej w drugim rzędzie od góry stoją: Maria Podwysocka, Maryna Falska i Janusz Korczak.

Lewe zdjęcie,  to z mojej pierwszej strony internetowej. Muzeum Polin nie podaje jednak adresu mojej strony lecz strone Wikipedi. Wikipedia, prawe zdjęcie natomiast zaznacza wyraznie ze to z mojej strony http://fcit.usf.edu/HOLOCAUST/KORCZAK/photos/naszdom/default.htm
Tak ze oprócz na łapu-capu to Muzeum Polin bawi sie w ciciubabkę.