Friday, April 1, 2016

Muzeum Polin - Janusz Korczak - My path through life - gewalt געוואלד

Dzisiaj z rana, żeby się nie denerwować, wybrałem w Muzeum Polin na internecie "Przedwojenną wędrówkę z Korczakiem" (My path through life). Wybrałem tylko dwa  miejsca by nie znaleźć mnóstwo błędów, tak jak wczoraj gdy wybrałem cztery kroki w częsci "Lata wojny"! 1 - to Dom Sierot na Krochmalnej 92 a 2 to Synagoga Nożyków.

Karygodne błędy1 - Na Krochmalnej 92 to są zdjęcia powojenne budynku Domu Sierot. Nawet chłopiec sprzątający sypialnie to powojenne zdjęcie a rok napisany, "jak wół", 1940.  A to miała być Przedwojenna wędrówka z Korczakiem! Po co to zdjęcie czerwonych samochodów. Tylko dezorientuje!


Dzisiaj z rana, żeby się nie denerwować, wybrałem w Muzeum Polin na internecie "Przedwojenną wędrówkę z Korczakiem" (My path through life). 


Wybrałem tylko dwa miejsca by nie znaleźć mnóstwo błędów, tak jak wczoraj gdy 
wybrałem "Lata wojny"! 

Muzeum Polin zaskoczyło mnie od razu niechlujstwem przesuwając Dom Sierot na Krochmalnej 92 na drugą, nieparzyst
ą stronę ulicy. 
Jeszcze więcej mnie zaskoczyło Muzeum Polin przesuwając istniejącą Synagogę Nożyków. Daleko na zachód mimo że na mapce jest nawet numeracja domów na ulicy Twardej.

Na Krochmalnej 92 to są zdjęcia powojenne budynku Domu Sierot. Nawet chłopiec sprzątający sypialnie to powojenne zdjęcie. Istniej
ą zdjęcia zrobione dla JOINT własnie z Domu Sierot i zrobione w 1940 roku, m.in. na moim blogu.



Muzeum Polin zaskoczyło mnie przesuwając na zachód Synagogę Nożyków 2, mimo że na mapce jest numeracja domów na Twardej. Synagoga Nożyków jest na mapie Muzeum Polin na tej samej linii co ul. E. Plater. Czyli tam gdzie przed wojna były oficyny budynku Twarda 3. Synagoga jest tam gdzie jest 2. 
Współrzędne 52° 14′ 10″ N i 21° 0′ 4″ E
lub 52.236111, 21.001111
Czytając ten tekst wynika że prezydent Warszaway Stefan Starzynski był Żydem.