Sunday, May 3, 2015

Korczakowski Ogrod Pamięci i Wspomnień w Sztokholmie

"Dzieci" na czarnobiałej fotografi które mój Tata odziedziczył po Korczaku to w latach 70-tych panowie w średnim wieku. Wiem że troje z nich przeżyło Zagładę (Adam Dembinski-1, Izio Skałka-2 i Zygmuś Wurell-5). Na kolorowym zdjęciu od lewej na czerwono oznaczony na czarnobiałym zdjęciu jako numer 5 Zygmuś Wurell. Pierwszy z prawej to Wolf Lejbman, Między nimi Jakubek Dodziuk. Zdjęcie zrobione prawdopodobnie w Danii dokąd Wolf i Zygmuś wyemigrowali z Polski w 1969 roku. Jakubek wyemigrował do Francji prawdopodobnie po w latach 40-tych. Pan Misza wyemigrował w 1969 roku do Szwecji.


Mój "gabinet" w Sztokholmie to swoisty Ogrod Pamięci i Wspomnień.Na czarnobiałym zdjęciu z Domu Sierot na Krochmalnej, czworo dzieci których wychowawcą był mój Tata - Pan Misza. 
"Dzieci" na czarnobiałej fotografi które mój Tata odziedziczył po Korczaku to w latach 70-tych panowie w średnim wieku. Wiem że troje z nich przeżyło Zagładę (Adam Dembinski-1, Izio Skałka-2 i Zygmuś Wurell-5). 

Szlomo Nadel nie pamiętał kto jest nr. 4 ale mój Tata pamiętał - Mosze (Mosiek) Czak.

Na kolorowym zdjęciu to od lewej 
Zygmuś Wurell (5), Jakubek Dodziuk i Wolf Lejbman.  Losy Mosze Czak są nieznane. 


"Kto jest kto"  czyli identyfikacja dzieci i personelu na zdjeciach "Korczakowskich".
Moja współpraca z Szlomo Nadel (נדל) dzięki któremu ocalało tyle zdjęć!